Може поговоримо про увагу? Види та властивості уваги. Практичні вправи.
…Увага є саме
тими дверима, через які
проходить
все, що тільки входить в душу
людини із зовнішнього світу.
К.Д.Ушинський
Психічне життя людини нерідко порівнюють із потоком, що складається з образів предметів та явищ, які сприймаються, думок і почуттів, вражень від них, спогадів про те, що було, і образів майбутнього. З маси оточуючих нас предметів та явищ людина виділяє ті, що мають для неї інтерес, відповідають її потребам, життєвим планам. Досягається це завдяки особливій якості психіки, яка називається увагою.
Сьогодні, 7.02.2022 року, учні 6(10)А класу разом з психологом гімназії Гарвасюк І.І., класним керівником Копичинською З.М. та директором гімназії Войчишин О.Д. поринули у світ психології: ознайомилися з класифікацією видів та властивостями уваги; досліджували, розвивали уважність та спостережливість; виховувати усвідомлення значення уваги у житті людини та навчанні.
Поради учню:
1. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
2. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
3. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути
спрямована.
4. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення
потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати
спеціальні вправи.
5. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
6. Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори
його, можна вголос.
7. Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми
тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
8. Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він
пов’язаний з твоїм досвідом, інтересами.
9. Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
10. Не поспішай змінювати види роботи. Зважай на те, що внаслідок
неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
11. Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від
однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
12. Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю –
збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і
навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
13. Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при
читанні, відповідне освітлення тощо).
14. Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги
зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для
виконання завдань.
Успіх навчання залежить саме від тебе самого!
Коментарі
Дописати коментар