ЗАХИСТІТЬ ДІТЕЙ ВІД ЗАГРОЗ В ІНТЕРНЕТІ (рекомендації для батьків)

                                 

                             ЗАХИСТІТЬ ДІТЕЙ ВІД ЗАГРОЗ В ІНТЕРНЕТІ

             Кожна дитина, яка має неконтрольований доступ до пристрою з доступом до інтернету, може стати жертвою психологічного насильства над дітьми в інтернеті. Інтернет надав зловмисникам можливість діяти швидко та без обмежень кордонами, а також спростив їм комунікацію з дітьми та підлітками..

           Варто знати, що ризики зазвичай умовно поділяються на чотири категорії:

         Контент
Дитина стикається з неприйнятним або шкідливим контентом (контентом, що не відповідає віку або розпалює ненависть, містить різновиди насильства тощо).

        Поведінка
Дитина є учасником (кривдником або жертвою) шкідливого обміну інформацією. Сюди також може входити власна поведінка дитини, яка робить її вразливою (булінг, секстинг, обмін контентом без згоди, погрози, залякування тощо).

          Контакт
Дитина стає мішенню або зазнає потенційно шкідливої взаємодії (переслідування, обмін даними про місцезнаходження, …тощо).

          Договір
Дитина є стороною або жертвою експлуатації внаслідок потенційно шкідливого тиску, спричиненого договірними зобов’язаннями або відносинами (втрата контролю над персональними даними та крадіжка особистих даних, шахрайство, надання згоди на користування цифровими продуктами або послугами, не усвідомлюючи цього).

         Дізнайтесь про нові ризики, з якими стикаються діти та молодь:

           Кібербулінг

Кібербулінг – це жорстоке, цілеспрямоване, умисне цькування впродовж тривалого проміжку часу, спрямоване на те, щоб завдати шкоди іншій людині за допомогою засобів комунікації. Іноді для цькування створюють і поширюють зображення та відео неприйнятного контенту, зламують електронні скриньки та профілі в соціальних мережах – все це з метою принизити та завдати болю. Отримання погроз, домагання, приниження може відбуватися через текстові повідомлення, електронні листи, повідомлення в чатах, на онлайн-форумах або в соціальних мереж.

         Онлайн-ігри

Гра в онлайн-ігри – це поширена форма проведення дозвілля, яке надає можливості для спілкування, зокрема з людьми, які мають схожі інтереси. На жаль, багато людей зазнають переслідувань в інтернеті, граючи в ігри, і ці переслідування можуть переходити в реальне життя з доповненою реальністю.

Геймери часто можуть обирати, якою особистою чи контактною інформацією ділитися в онлайн-профілі або в чаті з іншими гравцями. З переходом у віртуальну або доповнену реальність стурбованість з приводу питань забезпечення конфіденційності та безпеки зростає. Наприклад, ігри з доповненою реальністю можуть давати доступ до геолокації гравця, щоб інші гравці могли взаємодіяти з ним у спільному розташуванні.

        Онлайн-грумінг

Онлайн-грумінг – це налагодження невідомою особою (часто дорослим), яка видає себе за когось іншого, наприклад, підлітка, довірливих стосунків із дитиною або молодою людиною з метою отримати від неї певну інформацію, а потім зловживати своїм становищем у той чи інший спосіб.

        Що можуть зробити батьки, дорослі?

Дуже важливо говорити з дітьми та підлітками про ризики, пов’язані з використанням технологій, з урахуванням їхнього віку, оскільки розуміння дітьми поняття конфіденційності та безпеки онлайн може відрізнятися залежно від віку. Наприклад, молодші діти (від 5 до 10 років) можуть мати певне розуміння конфіденційності, але їм важко зрозуміти наслідки своїх дій.

Підлітки часто виконують вказівки злочинців, намагаючись впоратися з ситуацією швидко та самостійно, оскільки їм часто дуже важко звернутися по допомогу до дорослих, якщо вони збентежені та/або налякані. Бажання зустрітися з людиною особисто може становити серйозну небезпеку для підлітка.

Хоча повністю безпечного онлайн-середовища наразі не існує, батьки можуть зробити так, щоб їхні діти користувалися соціальними мережами безпечно та відповідально, навчаючи їх безпеці в інтернеті, розуміючи їхні онлайн-звички та скеровуючи їх на відповідні сайти:

Дізнайтеся більше про соціальні мережі та інтернет

Завжди будьте в курсі, які інтернет-сайти відвідують діти та якими соціальними мережами вони користуються. Ознайомтесь з інформацією про батьківський контроль та обмеження доступу, які передбачені на деяких платформах соціальних мереж.

Беріть участь у їхньому житті. Проводьте час в інтернеті разом з дитиною вдома.

Розмістіть комп’ютер вашої дитини у вітальній або в кімнаті, де часто знаходяться люди. Це сприятиме обмеженню відвідувань потенційно небезпечних кімнат чату та сайтів соціальних мереж, оскільки більшість підлітків воліють переглядати ці сайти наодинці. Можливо варто також обмежити час перебування вашої дитини за комп’ютером, наприклад, дозволяючи користування тільки тоді, коли ви знаходитеся вдома або в кімнаті.

Створіть безпечний простір і залучайте до спілкування дітей.

Говоріть зі своїми дітьми про ризики в інтернеті.

Запевніть їх, що якщо вони зазнають домагань або потрапили у халепу в інтернеті, незалежно від того, хто вчиняє щодо них насилля (знайомі чи незнайомці), вони повинні сказати вам про це негайно. Обговоріть можливі юридичні наслідки: фотографування себе чи когось іншого оголеним або з сексуальним підтекстом або надсилання таких фотографій може мати юридичні наслідки (наприклад, в межах відповідальності за діяння, пов’язані зі зберіганням чи розповсюдженням неприйнятного контенту).

Обговоріть також інші можливі наслідки: неприйнятні фото можуть потрапити до друга, який з часом може стати колишнім другом і розіслати їх усім, кого ви знаєте. Люди можуть поділитися цими фото через тиск однолітків, злість (після розриву стосунків) або з метою шантажу.

Будьте позитивним прикладом для наслідування

Якщо ваша дитина бачить, що ви пишете образливі коментарі в соціальній мережі або не дотримуєтеся правил безпеки, вона буде менш схильна прислухатися до ваших порад про те, як їй слід користуватися інтернетом. Продемонструйте приклад гарної поведінки.

Навчіть дітей бути обережними – не відкривати вкладення та не переходити за посиланнями, оскільки це може призвести до встановлення на їхні пристрої шпигунського або іншого шкідливого програмного забезпечення.

„Басейни можуть бути небезпечні для дітей. Щоб захистити їх, можна встановити замки, поставити паркани й розгорнути басейн тривоги. Усі ці заходи корисні, але, безумовно, найголовніше, що можна зробити для своїх дітей, – це навчити їх плаватиˮ. ( Доповідь про безпеку в Інтернеті Національної академії наук США)

Безпека дітей – у наших руках!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Заняття з учнями до Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада 2024)

Здорова нація - здорова Україна (16 жовтня - Всесвітній день здорового харчування) / учні 6-А класу, кл.керівник Олексюк О.М.