Рекомендації батькам щодо успішної адаптації п'ятикласників

 Рекомендації  батькам щодо успішної адаптації п'ятикласників 

        Будь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають певні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних навчальних знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

  • Передусім батьки мають запевнити дитину, що в неї є досвід, здобутий у початковій школі, отже, багато чого вона вже знає та вміє.
  • Якщо дитина однаково тривожиться, можна перерахувати, скільки плюсів вона має  (навчальний досвід, шкільні друзі тощо).
  • Вранці перед школою доречно бажати їй успіхів чи сказати кілька лагідних слів.
  • Варто заохочувати самостійність дитини та її дисциплінованість.
  • Попри власне виснаження та емоційні коливання, батьки мають знаходити час на спілкування з дітьми.

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте, будь ласка, про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

5. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про домашні завдання тощо.

6. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

7. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.

8. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.

9. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.

10. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.

12. Навчання – це гарний спосіб виховувати свою силу волі, тому дайте дитині змогу розвиватися, не виконуйте за неї домашні завдання. Радійте разом з дитиною, сумуйте разом з нею, але ніколи не карайте за погані оцінки. Це може викликати тільки негативне ставлення до шкільних предметів.

Пам’ятайте, що у п’ятому класі у вашої дитини формується ставлення до навчання на весь подальший час: як учень провчиться у п’ятому класі, так він і буде ставитися до навчання в старших класах.

Ви повинні знати:

-         З ким дружить ваша дитина.

-         Де проводить вільний час.

-         Чи не пропускає занять в школі.

-         В якому вигляді або стані повертається додому.

          Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув твій день у школі?» Щодня обирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте імена, події, деталі, про які дитина повідомляє вам, використовуйте їх надалі для того, щоб починати бесіди про школу.

        Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Установіть спеціальний час для виконання домашнього завдання і стежте за виконанням цих настанов, що допоможе вам сформувати позитивне ставлення до навчання.

           Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім установіть зв'язок між її інтересами й предметами, що вивчають у школі.

         Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни. Спокій домашнього життя  дитини допомагає їй ефективніше розв’язувати проблеми в школі.

               І не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

                 У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Заняття з учнями до Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада 2024)

Здорова нація - здорова Україна (16 жовтня - Всесвітній день здорового харчування) / учні 6-А класу, кл.керівник Олексюк О.М.