Академічна доброчесність залежить від усіх учасників освітнього процесу
Академічна
доброчесність залежить від усіх учасників освітнього процесу
Але для чого дотримуватися академічної доброчесності?
Щоби довіряти професіоналам,
до яких звертаємося. Це стосується будь-якої сфери.
Батьки відіграють ключову роль у дотриманні дітьми принципів академічної доброчесності. Якщо вдома толерують порушення доброчесності: наприклад, купують дитині збірники ГДЗ або ж виконують за дітей домашні завдання, то як би школа не старалася – учнів буде важко переконати, що вчитися доброчесно – правильно.
Академічна доброчесність
базується на чесності, довірі, мужності, повазі, відповідальності та
справедливості. Мужність полягає у вмінні сказати собі “ні”, коли є можливість
списати чи піти легшим шляхом. Це стосується не тільки учнів, а й учителів.
Основні принципи академічної доброчесності:
- старанність,
самостійність у навчанні;
- відповідальність
за власні вчинки і чесне здобуття оцінок;
- толерування
думок інших, взаємоповага та підтримка;
- гідна та
моральна поведінка під час навчального процесу та поза ним.
До порушень академічної доброчесності належать:
- плагіат;
- списування;
- хабарництво;
- фальсифікація
результатів досліджень;
- необ’єктивне
оцінювання;
- здавання
іспитів підставними особами.
Наслідки тривалих та системних порушень академічної
доброчесності:
- знецінення
університетських дипломів у країні, невизнання їх за кордоном;
- випускникам
університетів важко влаштуватися на хорошу роботу, бо роботодавці не
довіряють системі вищої освіти та закладам вищої освіти;
- зниження
якості медичного обслуговування;
- знецінення
наукового потенціалу держави;
- гальмування
розвитку економіки;
- країна
втрачає авторитет у світі.
Чому академічна доброчесність важлива:
- забезпечує
довіру до результатів навчання;
- передбачає
здобуття власних знань і розвиток власних здібностей;
- забезпечує
чесний вступ до університету, а потім – гарну роботу.
ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ,
ЯК ВИХОВАТИ ДОБРОЧЕСНІСТЬ
- Виховання
– це про ціннісні речі. Якщо батьки вважають, що
нормально видати чуже за своє, то дитина так і вважатиме.
- Якщо
для батьків оцінка важливіша, ніж те, що знає дитина, тоді з цим ми нічого
не зробимо. Поки буде колекціонування високих оцінок, а не знань, із
недоброчесністю буде складно боротися.
- У
сім’ї має бути повага до особистого простору. Треба проговорювати з
дитиною, що брати чуже – недобре. Тим, хто до цього звикнуть із дитинства,
буде легше дотримуватися доброчесності в будь-яких проявах.
Дітям треба наголошувати, що коли вони списують чи дають списати комусь – розвиток неможливий!
Коментарі
Дописати коментар