Практики соціально-емоційного та етичного навчання (СEEН)

  Практики соціально-емоційного та етичного навчання (СEEН) 

           Соціально-емоційне та етичне навчання (СEEН)– це інструмент розвитку м’яких навичок або “soft skills”: уміння комунікувати, співпереживати собі й іншим, керувати своїми емоціями, працювати в команді, креативно й критично мислити, вести за собою і виважено йти за лідерами тощо. Таке навчання розвиває у школярів усвідомленість, співпереживання та залученість.

        Дітям необхідно вчитися  використовувати ці навички щодня, щоб в певний час вміти  регулювати свій рівень стрес, вміти заспокоїтися. Люди, які вміють розпізнавати свої самовідчуття, отримують підказку про те, які емоції вони переживають. А коли розуміють, що це за емоція, то можуть з нею працювати й думати, що треба зробити, аби покращити свою реакцію. Водночас, розуміння своїх емоцій допомагає в спілкуванні з іншими. Коли дитина вміє відстежити в собі ці процеси, тоді вона автоматично з більшим розумінням починає ставитися до інших людей, бо розуміє, що відбувається з іншими людьми, які можуть бути причини. Це – підґрунтя, яке потім допомагає уникнути багатьох конфліктних ситуацій.

        В наш час дати дитині просто знання недостатньо, потрібно навчити її емоційній стійкості. Особливо важливо це зараз. Адже вміння володіти емоціями, співпереживати собі та іншим, протистояти викликам сьогодення – це те, що потрібно не лише дітям, а й кожній людині.

      Матеріали із «Ресурсної скрині» а також із практикуму «Твоя сила» сприяють:

-         заспокоєнню нервової системи;

-         більшій рівновазі душі й тіла;

-         вихованню співпереживання до себе;

-         вихованню співпереживання до інших.

    З учнями 2-А та 2-Б класів проведені заняття, в ході яких вони ознайомлювалися з різними практиками (що рятують від тривог, депресій, агресії – «Вдих – видих», «Сила усмішки», «Заземлення», «Кола підтримки», поради «коли я злюсь, я можу…», «коли я сумую, я можу…»), усвідомлюючи, що  дані вправи зможуть допомагати їм самим заспокоїтися, відновитися.

   Учням запропоновано поспостерігати за собою і самим скласти поради, які допомагають їм відновитися.





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розважально-просвітницький канал у TikTok – ,,Fake.Busters /Мисливці за фейками”

Вербування підлітків та втягнення у протиправну діяльність / інформація для батьків, учнів, вчителів

Заняття з учнями до Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада 2024)