Класифікація загроз в інтернеті / просвіта

 

Класифікація загроз в інтернеті

„Басейни можуть бути небезпечні для дітей. Щоб захистити їх, можна встановити замки, поставити паркани й розгорнути басейн тривоги. Усі ці заходи корисні, але, безумовно, найголовніше, що можна зробити для своїх дітей, – це навчити їх плавати“

(Доповідь про безпеку в інтернеті Національної академії наук США)

               Для заходів з безпеки в інтернеті пропонуємо використовувати класифікацію всіх загроз, пов’язаних з використанням інтернету, групуючи їх за сферами благополуччя дитини:

ФІЗИЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

МАТЕРІАЛЬНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

СОЦІАЛЬНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ

             Загрози фізичному благополуччю, пов’язані з використанням інтернету: біль у спині, шиї, зап’ястний синдром, стенокардія, висипи на шкірі обличчя, хронічний головний біль, запаморочення; зниження концентрації уваги; порушення сну; нехтування харчуванням; онлайн-вербування для вчинення злочинів.

            Загрози психічному благополуччю, пов’язані з використанням інтернету: розповсюдження особистих даних в інтернеті, порушення конфіденційності та онлайн-недоторканності приватного життя; експлуатація довіри; кіберагресія, кібербулінг (насильство онлайн), залякування, переслідування та інші форми утисків, шантаж, розпалювання ненависті й  нетерпимість, мова ворожнечі, тролінг (розміщення провокаційних повідомлень, коментарів); інтернет-повідомлення інтимного змісту; жорстокі та азартні ігри; приниження почуття гідності, порушення прав людини; низька якість інформації та інформаційне перевантаження тощо.

          Загрози соціальному благополуччю, пов’язані з використанням інтернету: підвищена збудженість і депресивні стани; перешкода для виконання справ; зменшення часу спілкування офлайн; насильство й залякування; залежність тощо.

         Загрози матеріальному благополуччю, пов’язані з використанням інтернету: реклама, спам, віруси; незаконні завантаження; придбання товару низької якості; пошкодження програмного забезпечення комп’ютера; піратство (порушення авторських прав).

Компетентності безпечної поведінки підлітків в інтернеті

ПОВАГА ДО ПРАВ ЛЮДИНИ ОНЛАЙН: знання про права людини онлайн; дотримання прав людини онлайн; ставлення до інтернету як до простору та інструменту реалізації прав людини.

ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ'Я ПІД ЧАС РОБОТИ З ЦИФРОВИМИ ПРИСТРОЯМИ: знання про загрози в інтернеті та їх вплив на здоров’я; здійснення заходів щодо збереження здоров’я під час користування інтернетом; ціннісне ставлення до власного здоров’я.

ЗВЕРНЕННЯ ПО ДОПОМОГУ ТА ЗАХИСТ: знання про шляхи отримання допомоги та захисту під час користування інтернетом; досвід звернень по допомогу та захист у разі наражання на загрози в інтернеті; повага до прав людини в інтернеті та розуміння шляхів отримання захисту та допомоги.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розважально-просвітницький канал у TikTok – ,,Fake.Busters /Мисливці за фейками”

Вербування підлітків та втягнення у протиправну діяльність / інформація для батьків, учнів, вчителів

Заняття з учнями до Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада 2024)