Заняття з медіаграмотності підлітків
Медіаграмотність підлітків
Дітям
шкільного віку доводиться стикатися з постійно зростаючим потоком інформації,
вони відчувають значні труднощі, коли їм необхідно проявити пошукові навички,
самостійно критично оцінити отриману інформацію. Виникає потреба формування
медіаінформаційної грамотності учнів усіх вікових категорій.
Сучасних школярів називають людьми нового
покоління – цифрові аборигени. Вони не
уявляють життя без комп”ютера,
інтернету, пошукових
систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура,
знімаються заборони і обмеження морально-етичного
і соціального планів. Тому учні повинні якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки
рівня безпеки інформації.
Покоління
Z необхідно першочергово навчити розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент,
навчальні ресурси, бази даних, наукові відкриття),
нейтральний (розважальний) контент і сформувати вміння уникати негативного впливу медіатехнологій,
маніпуляцій, фейків.
Якщо
дитина має досвід щодо певних явищ, це дає їй змогу адекватно оцінювати правдивість зображення в
медіа.
Як споживати інформацію правильно
і про що варто розповісти
учням?
Вправа
«Перевірка фактів». Діти схильні довіряти всьому, що чують від дорослих.
Важливо навчити їх із найменшого віку принципу “довіряй, але перевіряй”, іншими
словами — критичному мисленню. Для цього можна використати гру “3 факти
про мене”: кожен учень вигадує три факти про себе, один з яких неправда, й
називає їх перед класом. Діти намагаються здогадатися, який із цих фактів
хибний, ставлячи уточнювальні запитання.
Через вправи та ігри діти розвивають
усне та писемне мовлення, вчаться аргументувати свої думки та з повагою ставитися
до поглядів інших.
Сьогодні, 17.02.2022р у Заліщицькій
державній гімназії проведені заходи – тренінги з медіаграмотності гімназистів,
у яких взяли активну участь учні 6-А (Копичинська З.М.), 6-Б (Пацарина Н.М.),
4-А (Олексюк О.М.), 4-Б (Дорощук О.П.), 3-А (Грушко Н.А), 3-Б (Середюк Т.С.)
разом із класними керівниками, психологом Гарвасюк І.І.,
педагогом-організатором Тютюнник Ю.А, завучем з навчально-виховної роботи Кузь
С.М, завучем з виховної роботи Рибак Я.Я., вчителем основ здоров’я Дяків В.Г.
Коментарі
Дописати коментар