Психологічна підтримка від ізраїльських колег
06.13.2022 та 14.03.2022 нашими ізраїльськими колегами, зокрема Юдіт Розенталь Ямбург - директоркою Educational Training Center of Mashav (METC- Mashav), були проведені онлайн-сесії для українських освітян, психологів та батьків «Психологічна перша допомога в надзвичайних ситуаціях та принципи підтримки в надзвичайних ситуаціях, в яких перебувають діти та підлітки».
Адже життя українців назавжди поділилося на до і після 24 лютого 2022 року. На думку психологів, головний стан, із яким маємо боротися зараз, це відчуття безсилля. Перебувати в такому стані шкідливо для психіки. Ізраїльські колеги з освітнього центру МЕТС - Mashav обговорювали на онлайн-зустрічі для українських освітян, психологів, батьків питання для підтримки психологічного імунітету. А саме:
Бути в дії. Запитуйте себе: кому я можу допомогти зараз? Це допомагає і нам, і дітям. Мати мету і роль дає сенс у складній ситуації. Тож маємо подбати, щоб бути зайнятими. Давайте дітям конкретні завдання: «Порахуй, скільки дітей», «Допоможи мені зробити це і це». Подумайте, що ще може зробити дитина, щоб допомогти собі.
Обов’язок. Обов’язок рятує людину. Запитайте себе: за що я відповідаю? Наприклад, за те, щоб заспокоїти та зайняти дітей (навчанням, волонтерством за віком), за зв’язок із колегами, керівником. Дітям також давайте посильні обов’язки — це повертає відчуття контролю. Якщо дитина має місію, буде відчувати себе потрібною, а це дає сили.
Школа має повернутися до рутини. Важливо знову зробити розклад занять. Навіть зараз, коли все змінилося, для дитини це буде частиною зайнятості, яка збереглася. Це дає наснагу, адже тут дитина знає, що потрібно робити: що буде сьогодні, що буде потім.
Організація. Коли світ змінився, потрібно організувати свій день. Навіть найменші побутові справи чи проблеми, які ми вирішуємо, укріплюють нас.
Подумайте: що допомагає мені? Що тримає мене? Сім’я, друзі, робота, мета. Послухайте музику, поговоріть із близькими, знайдіть маленьке задоволення в ситуації. Запитайте дитину: що тобі дає задоволення в цій ситуації?
Бути на зв’язку. Створіть коло людей, з якими ви тримаєте зв’язок. Особливу увагу приділіть дітям, які віддаляються, усамітнюються. Ініціюйте з ними зв’язок і тримайте контакт.
Розмовляти з дітьми спокійно. Якщо дорослі нервують, то це дуже впливає на дітей. Тому обмежте перегляд новин дітьми. У розмовах з ними передавайте інформацію відкрито і спокійно, розповідайте факти, а головне — слухайте, що діти вже знають.
І нарешті обіцяна вправа «Віртуальні
обійми»
Щойно у вас з учнями чи близькими вам людьми буде
нагода зустрітися онлайн, пробуйте «віртуальні обійми». Домовляєтеся, що зараз
по різні боки зв’язку берете в руки подушку, згорнутий плед чи куртку, іграшку,
будь-яку м’яку об’ємну річ. Обіймаєте її одночасно, притискаєте, наче ту рідну
людину, що на великій відстані від вас. Так ви допомагаєте своїй обіймальній
уяві, додаючи тактильних стимулів. Психологи дослідили: для отримання ефекту
присутності потрібен тактильний канал та ще один — слуховий чи зоровий. Навіть
«віртуальні обійми» долають дистанцію і дарують відчуття єдності і сили.
Пам’ятайте: разом ми сила. Якою б складною не була ситуація, вона мине. Ми
допоможемо одне одному здолати ці труднощі. Україна переможе!!!
Коментарі
Дописати коментар