Учням, вчителям та батькам про мінну безпеку
Учням та вчителям про мінну безпеку
Нова реальність, в якій ми тепер живемо, вимагає від нас нових знань. Ми
постійно повинні дбати про безпеку — свою та своїх дітей. А зараз ще й маємо
вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети і знати правила поведінки з ними.
Як почати розмову з дитиною?
1. Оберіть
місце, де б вам всім було зручно і безпечно. Чим складніша розмова чи тема, тим
більш повільніший темп розмови.
2. Скажіть, що
зараз ви самі вивчаєте щось абсолютно нове і дуже важливе, і попросіть дитину
допомогти вам запам’ятати цю інформацію.
3. Нагадайте, що
зараз всі ми допомагаємо нашій армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть, коли
ми не бачимо його поруч. Ми зараз у безпеці, але нам важливо бути пильними та
уважними і допомагати і собі та іншим.
4. Пам'ятаєш
песика Патрона? Ти знаєш, чим він займається? Він допомагає знаходити
вибухонебезпечні предмети. Вибухонебезпечні – це коли існує небезпека від
вибуху.
5. Знаєш, які
бувають небезпечні предмети? Покажіть зображення міни і запитайте, чи знає
дитина, що це. Скажіть, що це міна. Спочатку краще показати ілюстрацію, а
наступного разу можна показати реальне фото.
6. Запитайте
дитину, на що їй схожий цей предмет. Відповіді можуть бути найрізноманітніші.
Вислухайте усі варіанти, а потім додайте, що цей предмет називається міна і
вона дуже небезпечна. У ній захований механізм, що вибухає. Коли ви показуєте
картинку, якщо дитина намагається торкнутись самого зображення
вибухонебезпечного предмета, скажіть їй: «звикаймо – ні в якому разі, навіть
на картинці ми не торкаємося. Не чіпай!»
7. Спостерігайте
за реакцією дитини, якщо ви бачите, що її поза змінилась, що м'язи напружились,
дитина зачаїла подих – запропонуйте обійняти. І скажіть: «Ми зараз в безпеці. І
будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наші прогулянки були веселими і
безпечними». Можна сказати дитині: «пам’ятаєш під час карантину у нас були
правила – носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз – під час війни і
після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними».
8. Розкажіть
дитині, де можуть знаходитись міни. Вони можуть сховатися у траві, кущах, під
деревами, біля будинків та парканів, можуть бути приклеєні до стовбурів дерев
чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тих містах, де велись
бойові дії.
9. Вивчіть разом
головне правило - не підходь, не чіпай, телефонуй 101.
Вивчіть корисну руханку
Закріпіть правила
безпеки в жестах: що більше каналів залучено до запам’ятовування, то кращий
ефект.
ЮНІСЕФ розробив цей урок
спільно з ДСНС України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством з
питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Національною
поліцією України.
Коментарі
Дописати коментар