Доброчесність - це чинити правильно, навіть коли тебе ніхто не бачить / заняття з учнями 4-А класу

 


               Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

                                                                                   Закон України «Про освіту»


                Кожен здобувач освіти зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності, яка реалізується через такі компоненти:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для учнів із ООП враховуються їхні індивідуальні потреби та можливості). Індивідуальне завдання має бути виконано особисто школярем, групові завдання – лише визначеною групою учнів, без втручання інших осіб;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Порушеннями академічної доброчесності учнями визначено:

  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворення опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – часткове або повне оприлюднення власних раніше отриманих результатів як нових;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • хабарництво – надання чи пропозиція щодо надання благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання та ін.

            Про знання цих принципів варто говорити в школі як серед здобувачів освіти, так і серед педагогів. З раннього віку треба дітям пояснювати про дотримання правил академічної доброчесності та створити власний кодекс честі. Учні 4-А класу разом з психологом та класним керівником провели заняття «Доброчесність - це чинити правильно, навіть коли тебе ніхто не бачить» та розробили власний кодекс доброчесності, а на домашнє завдання для учнів – створити  інфографіку за даним заняттям  та кодекс доброчесності.







 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розважально-просвітницький канал у TikTok – ,,Fake.Busters /Мисливці за фейками”

Вербування підлітків та втягнення у протиправну діяльність / інформація для батьків, учнів, вчителів

Заняття з учнями до Міжнародного Дня Толерантності (16 листопада 2024)