Доброчесність - це чинити правильно, навіть коли тебе ніхто не бачить / заняття з учнями 4-А класу
Академічна
доброчесність – це сукупність етичних принципів та
визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу
під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з
метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих)
досягнень.
Закон України «Про освіту»
Кожен здобувач освіти
зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності, яка реалізується через
такі компоненти:
- самостійне виконання навчальних
завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання
(для учнів із ООП враховуються їхні індивідуальні потреби та можливості).
Індивідуальне завдання має бути виконано особисто школярем, групові
завдання – лише визначеною групою учнів, без втручання інших осіб;
- посилання на джерела інформації у
разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про
авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про
результати власної навчальної діяльності, використані методики досліджень
і джерела інформації.
Порушеннями академічної
доброчесності учнями визначено:
- академічний плагіат – оприлюднення
(частково або повністю) результатів, отриманих іншими особами, як
результатів власного дослідження та/або відтворення опублікованих текстів
інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат – часткове або повне
оприлюднення власних раніше отриманих результатів як нових;
- фабрикація – вигадування даних чи
фактів;
- фальсифікація – свідома зміна чи
модифікація вже наявних даних;
- списування – виконання письмових
робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для
використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- хабарництво – надання чи пропозиція
щодо надання благ матеріального або нематеріального характеру з метою
отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання та ін.
Про знання цих принципів варто
говорити в школі як серед здобувачів освіти, так і серед педагогів. З раннього
віку треба дітям пояснювати про дотримання правил академічної доброчесності та
створити власний кодекс честі. Учні 4-А класу разом з психологом та класним
керівником провели заняття «Доброчесність - це чинити правильно, навіть коли тебе ніхто не бачить» та розробили власний кодекс
доброчесності, а на домашнє завдання для учнів – створити інфографіку за даним заняттям та кодекс доброчесності.
Коментарі
Дописати коментар